2012. február 2.

Krém házilag

Feltétlenül ajánlom a következő krémet mindenkinek, akinek nagyon száraz a bőre, szeretne természetes dolgokat magára kenni, és van kedve kutyulni is.
Csillusnál láttam egy pár ötletet a shea vaj kezelhetőbbé tételére, amit egy villámgyors brainstorming, majd tettek követtek. A shea vaj jótékony hatásáról és természetességéről nem írok, tele van a net vele, és ha rákattintotok az előző linkre, Csillusnál olvashatjátok is, nagyon jól összeszedte a lényeget:)
Szóval. Rendeltem tömbben shea vajat és hozzá olajat. A mandula olaj nagyon jó, de a kókusz, argán, sárgabarackmag is tökéletes. Fogtam egy lábast, forraltam benne vizet. A shea vajat egy fém tálba tettem, amit a vizes edény tetejére állítottam. A gőztől a vaj szépen olvadni kezdett. Mikor elég puha lett, hozzákevertem az olajat, jól összemelegítettem, aztán kis tégelyekbe töltöttem ki. Egy éjszaka alatt megdermedt a massza, és puha krém állagú. Mondjuk elég zsíros, olajos a trutyi, úgyhogy én éjszakára szoktam pl az arcomra kenni, mert fénylik.
Nagyon bevált, én a repedezett számra, sarkamra is szoktam kenni, a család  nő tagjai is ezt kaptak karácsonyra, kis kidíszített tégelyekben. Pikkelysömörre és ekcémára is tökéletes. Csak ajánlani tudom, próbáljátok ki, nem csak hogy hatékony, de tök jó móka is:) nem kell izgulni, nem lehet elrontani:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése