2012. február 23.

Intimtölcsér

Néhány hónapja olvastam erről a kis eszközről a neten és nagyon megtetszett. Az intimtölcsér egy női menstruációs eszköz. Azért szerettem bele rögtön, mert eddig egyik megoldást sem tartottam olyan igazán jónak. Betétet szinte soha nem használtam, nem bírom elviselni, mintha be lennék pelenkázva...a tampon komfortilag nem rossz, de nem is igazán jó. Ráadásul egy csomó gondot is okozhat. Apró szálak szakadnak le belőle amik ki tudja mikorra ürülnek, minden nedvességet magukba szívnak, ezért a flóránknak se tesz jót. Azt is utálom, hogy folyton számolgatni kell az órákat, a ciklus vége felé, mikor már nem egyenletes a vérzés, kellemetlen a felhelyezése is. És mindig előre ki kell számolgatni, hogy mennyi legyen nálam, milyen méret stb...
Nem beszélve arról a bődületes mennyiségű hulladékról amennyit termelünk az életünk során a betétekkel, tamponokkal, és a pénzről. Egy átlag nő 1 millió forint közeli összeget költ ezekre a vackokra összesen. Hát inkább költöm másra na...
Az intimtölcsér egy 100%os orvosi szilikonból készült kis eszköz, sima a felülete, tehát nem tapadnak meg rajta a bacik. Felhelyezés után vákumot képez, tökéletesen a helyén marad, még annyira sem lehet érezni, mint egy tampont és semmi, de semmi szivárgás. 2 ciklust fehér bugyival csináltam végig, és SEMMI.
Számomra nagy előny, hogy éjjel nem kell felkelnem cserélni, ugyanis kb 3x annyit bír, mint egy super méretű tampon, sportolni is lehet vele, ezt is kipróbáltam, és nem kell az utánpótlásról gondoskodni, hiszen kiüríted, leöblíted és mehet is vissza. Ezen kicsit aggódtam, hogy mégis hogyan, de teljesen simán ment, egyáltalán nem gusztustalan, ha pedig épp olyan helyen vagyok ahol nem kivitelezhető, vagy kényelmetlen lenne, akkor egyszerűen megvárom, még hazaérek.
Egy tölcsér kb 15 évig használható, utána érdemes lecserélni, a szilikon se tart örökké. Nem termelünk vele szemetet, nem kell félni a baciktól, ugyanis nem kell magasra felhelyezni, tehát a méhszájat se fogja piszkálni - akinek volt méhszájsebe az tudja miről beszélek - a flórát nem zavarja hisz nem szárít ki, és pont annyi ideig tart a cseréje, mint egy tamponnak.
Ciklus elején és a végén én kifőztem, lehet kapni rá fertőtlenítő tablettát is, amiből oldat készíthető, de én nem vagyok biztos hogy szeretném magam belülről is kihipózni:):)
Több cég gyártja, nekem LadyCup-om van, ez volt a legolcsóbb és a legkisebb(kb 3 féle méret van a piacon). Ugyan az előállítási költségét kb 800 forintra saccolom, mégis 8-12 ezer forint között juthatunk hozzá. Hát meg kell fizetni a szellemi terméket is na. Még mindig jobban hangzik, mint az 1 millió:)
Bárkinek bármi kérdése van, írjon bátran, ha cikis a téma akkor mélben is állok rendelkezésre:)

9 megjegyzés:

  1. Tényleg kipróbáltad? És tényleg bevált? :) Én is olvastam róla, de nem mertem bevállalni, mert félek, hogy a löketszerű "támadások" kiszivárognak mellette :( Pedig az ötlet tetszik, sokkal inkább, mint a tampon gondolata... Így maradt eddig a jó öreg betétesdi...
    Ja és köszi a krém-tippedet ;)

    VálaszTörlés
  2. Olvastam róla úgy fél éve egy másik blogban, és már akkor megtetszett. Napersze azóta is képtelen voltam foglalkozni a beszerzésével, de most, hogy írtál róla, asszem végre megveszem. Már csak az a kérdés, hogy milyen méretet?? OB-t használok, és abból a így a szülések után a szupert. Szerinted??

    VálaszTörlés
  3. Nekem az első két nap brutális szokott lenni, az OB szuper kb 2-2,5 órát szokta bírni. A tölcsér pedig 6 óra után sincs tele.És mivel vákuumos tényleg semmi nem szivárog, még a jó öreg tamponos tüsszentés effektus sincs, mikor ugye az izmok összerándulása következtében az addig magába gyűjtött cucc a fehérneműn landol.Én direkt fehér bugyiban nyomultam a próba során, és semmi!
    Egyébként egy két tanács, ha már vannak érdeklődők:) Én a kádban szoktam cserélni, beleguggolok, és úgy, mert akkor nem kell félni h pl beleejtem a wcbe, rögtön le tudom mosni, és még vizesen vissza is rakom, jobban csúszik.
    De ha lenne bidénk, az is tökéletes lenne erre a célra, vagy ha a egybe lenne a wc és a mosdó.
    Ja, és én a szárát teljesen levágtam.
    Méret ügyileg: Ladycupból a kicsi 40 mm átmérőjű,a nagy 46mm. A Mooncupból a kicsi 43 a nagy szintén 46. Azt írják, h aki szült annak a nagyot javasolják, illetve 30 felett, de szerintem ez alkati kérdés is. Csilli, ha szupert használsz, akkor lehet, hogy neked is elég a legkisebb. Vagy a Mooncup 43 millise, az a kettő közötti:) Viszont a Mooncup 10.000fölött van, a Ladycupot én 7200ért rendeltem.
    Kérdezzetek még nyugodtan, ha van valami:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm:) Na nekem is ennyit bír a szuper, de ez csak az első 1-2 napon, utána már elég a normál is. A 43 milis szimpatikus, és végülis úgyis hosszútávra tervezem, szóval belefér, hogy picit drágább. Viszont mielőtt megrendelném, megkérdezem még az ismerősömet, hogy neki melyik van, mert Ő már 3x szült.:)

    VálaszTörlés
  5. Kíváncsi vagyok, hogy hogyan válik majd be, érdekelne a tapasztalatod!:)
    Az jó, ja tudsz több helyről is személyes tapasztalatokat gyűjteni!
    Mindenesetre én azt mondom, hogy ahogyan a pasiknál is, nálunk is eltérőek a méretek, és nem csak a szülés határozza meg:)

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Érdeklődnék, hogy hol lehet rendelni?

    VálaszTörlés
  7. Szia Ana! Màra már viszonylag sok gyártó van a témában,szerintem először a méreteket nézd meg és ha azt kiválasztottad akkor jöhet az árak összevetése. Googlebe ird be,hogy intimtölcsér és kiadja a gyártók oldalait. Egyébként a bónusz brigádon pont mist van az egyik akcióban.

    VálaszTörlés
  8. Szia Ana! Màra már viszonylag sok gyártó van a témában,szerintem először a méreteket nézd meg és ha azt kiválasztottad akkor jöhet az árak összevetése. Googlebe ird be,hogy intimtölcsér és kiadja a gyártók oldalait. Egyébként a bónusz brigádon pont mist van az egyik akcióban.

    VálaszTörlés
  9. Én is használom már három éve, nagyon szeretem, az alábbiakat a személyes tapasztalataim alapján írom:
    Először is hozzá kell szólnom a fertőtlenítés témához. A fertőtlenitő oldatok nem hypók, a babáknak való sterilizálási folyadék tökéletesen alkalmas a sterilizálásra, egy kis tégely kell csak, amibe használat előtt egy fél órával kell beletenni.(Chicco fertőtlenitő folyadék - egy üvegnyi egy évre is elég) Ciklus végén ugyanígy fertőtleníthető. Ezek nagyon enyhén savas oldatok, nem ártanak a hüvelyflórának, mint ahogy nem ártanak az újszülöttnek sem, amikor a cumisüvegét fertőtlenítik. Az oldatot a fertőtlenítés után a tölcsérről vízzel le kell öblíteni, majd a tölcsér használható. A kifőzés ilyen szempontból jóval macerásabb, főleg hogy ott kell csinálni ahol az ember eszik is, tehát higiéniai szempontból, mondjuk úgy, kevésbé gusztusos, ráadásul Magyarországon mindenhol nagyon kemény a víz, és egy 5 perces forralás nagy mennyiségű vízkő lerakódását eredményezi, és ugyebár ezt havonta legalább kétszer kell megejteni. Bár a szilikon felülete sima, a vízkővel már nem marad az, és a baktériumok is jobban megtapadnak rajta, meg a vízkőrészecskék is leválhatnak a hüvelyben.

    A tölcsért folyamatos használatnál nem fontos minden kivételkor lemosni, pl nyilvános helyen, ha nincs bent a kézmosó a WC mellett, akkor kiöntés után ugyanúgy visszahelyezhető, és elég otthon leöblíteni, ahol megoldható, egy későbbi kivételnél. WC-papírral sem ajánlott kitörölni, mert abból rostok maradnak a felszínén, ha a tölcsért tiszta kézzel vesszük ki, és megy is vissza, nem okoz gondot. Viszont nagyon fontos a nagyon alapos kézmosás előtte és utána is.

    Méret ügyben az a tapasztalatom, hogy ha valakinek az első két nap elég intenzív (Super méretű tampon), akkor mindenképpen jobban jár a nagyobb mérettel, bár látványra nagynak tűnik a tamponhoz képest, de nem kényelmetlen, jól felfekszik, nem is érezhető. A tampon sokkal jobban érezhető, mint a tölcsér, amikor bent van. A végét csak próba után érdemes levágni, mindig csak egy gyűrűnyit, amíg, kényelmes lesz. A teljesen levágott szárú tampon kivételéhez gyakorlat kell. És rendesen fel kell rakni, mert ha túl alacsonyra kerül, kvázi 'kilóg', akkor kényelmetlen.

    Az intimtölcsérrel egyébként sokkal pontosabb képet kapunk arról, mennyit menstruálunk, mint tamponnal vagy betéttel. És sokkal hasznosabb a ciklus vége felé is, amikor már kevés vér ürül.

    Én az intim tölcsér mellett használok mosható betétet is, azt is szivből tudom ajánlani mindenkinek. A polár felületűeken folt sem látszik. Én úgy csinálom, hogy a levetett betétet hideg vízben még akkor kiöblitem, esetleg este a napi adag a mosógépben egy 15 perces öblitést kap, aztán hagyom megszáradni. Ekkor még nem mosott, és nem tuszta, de a vizes áztatás a bomlás miatt folyton büdös, még napi vízcserék után is. Amikor véget ért a ciklus, akkor megy minden használt betét együtt a mosásba egy rendes programmal. Nekem így tökéletesen működik, és sokkal kényelmesebbek ezek a betétek, mint a műanyag társaik.

    VálaszTörlés