2012. február 18.

Lakás mizéria

Már nagyon rég szeretnénk Bálinttal összeköltözni úgy, hogy csak ketten legyünk.Eddig ezt anyagi okok miatt nem engedhettük meg magunknak, hiszen mindketten egyetemre jártunk. Az élet úgy hozta, hogy bár fiatalabb vagyok, mégis én végzek előbb, aminek idén jött el az ideje. Ezért elkezdtük tervezgetni, hogy hogyan lehetne megvalósítani az összeköltözést. A jelenlegi lakásban több okból nem maradunk, eladásra lett ítélve. Szerencsére könnyen megoldódott a dolog, mivel a bátyja veszi meg. A leendő új lakás anyagi részleteiről itt nem számolnék be, és most nem is ez számít.
Szeptemberben vált biztossá a mostani eladása, akkor kezdtünk el hirdetéseket nézni, lakásokat végigjárni.
A lehetőségeink eléggé szűkösek, gondolhatjátok, hogy nem vagyunk eleresztve, ráadásul és nagyon belváros ellenes vagyok, nem tudnám elképzelni magam abban a hatalmas zajban, koszban, szükségem van a zöldre, nyugalomra. Plusz nem szeretem a polgári lakásokat, a nagy belmagassággal, körfolyosókkal. Óbudára születtem, és bár a szívem csücske a Római - itt élek 20 éve - túl drága nekünk.
Kicsit odébb kellett mennünk keresgélni.
Találtunk egy jó kis lakást október környékén, el is mentünk megnézni, 2x is, ajánlatot tettünk a tulajnak aki a hirdetési árból konkrétan 0 ft-ot volt hajlandó engedni. Ez elég fura ahhoz képest, hogy irányárat adott meg, ráadásul így túl magas volt az ár, nem csak nekünk, egyébként is. Eléggé csalódott voltam, már egészen oda képzeltem magunkat.
Ismételt keresgélés következett, ami hosszadalmas volt, túl sok a feltétel. Igen, főleg én támasztottam ezeket, de 1. nem szeretek magasan lakni (1-4. emelet, földszint nem túl jó) 2.ha már lakótelep, nem parkolóra vagy egy másik házra szeretnék nézni, hanem valami kis zöldre, - így konkrétan 3 utcára redukáltam a lehetőségeinket, de én nagyon bíztam és nem akartam ezekből engedni.
Sikerült megint lakást találni, de út közben változott a finanszírozás, és a lakás kiesett, pedig ez még az előzőnél is jobban tetszett, egyetlen dolgot bántam, hogy a nappali jobbra volt és vmiért a tükrözött elrendezést közelebbinek éreztem magamhoz.
Egyébként aznap reggel, mikor mentünk megnézni ezt a lakást jött az értesítés egy új ingatlanról, ami aztán tényleg minden feltételemet kielégítette, teljesen üres volt, burkolatok is le voltak szedve(direkt ilyet keresünk).Meg is néztük rögtön másnap. Mindenki beleszeretett, 2. emelet, nappali balra:), üres, és még az ára is okés volt. Még ott helyben ajánlatot tettünk, másnap értesített az ingatlanos, h a tulaj elfogadta.juhééééjj!!
Aztán jött a fekete leves. A lakásnak jelenleg nincs tulajdonosa, ugyanis a néni aki ott lakott, meghalt, de annyi tartozást halmozott fel(több millió ft), hogy a leendő örököse még a hagyatéki tárgyalás előtt meghirdette a lakást, ha sikerül eladnia akkor dolog letudva, ha nem akkor lemond az örökségről.
Nekünk ezzel nem volt gond, csak annyi volt, hogy meg kell várni a tárgyalást és csak utána tudunk szerződni. Az ingatlanos nagyon erőltette, hogy legalább a foglalót rakjuk le. De kinek, kérdem én? Ugyan nem vagyok jogász, de a fejemre se ejtettek, ha a néni meghalt, a tárgyalás még nem volt meg, akkor a tulajdoni lapon még a nénike szerepel. Az ingatlanost ez sem zavarta, szerinte szerződjünk a leendő tulajjal. Ahamm, tehát adjak pénzt valakinek akinek jogilag semmi köze a lakáshoz amit megvennénk. Akkor írjuk a nénike nevét a szerződésre, javasolta az ingatlanos. Nem igazán akartam illetlen lenni, de "tudja uram, halottal nem tudok szerződést kötni"
Jó, akkor kötünk egy előszerződést miszerint foglaló ügyvédi letétbe megy és azt a vételárral megkapja a leendő tulaj amennyiben valóban ő lesz a tulaj, és minden tartozást kiegyenlít.Erre a héten szerdán délután került volna sor, szerdán reggel pedig hív az ingatlanos, hogy hát kiderült, hogy a lakáson van vmi tartozás még, ugyanis most látják a tulajdoni napon (MOOOOST???), hogy a múlt hónapban meghalt néni 12 éve halott anyjának (!!!) van tartozása...tárgyalás elnapolva, kb 4 hónap múlva mehet tovább az ügy.
Na én itt már totálisan összezuhantam. Meg voltam róla győződve, hogy EZ a mi lakásunk. Hát mégse. Ilyen feltételekkel erre nem érdemes várni. Újabb keresgélés. Hát van egy, ami amúgy jó lenne, de az utca eddig nem volt pakliban. Nézzük meg és meglátjuk. (ez még szerdán volt). Hívtam is az ingatlanost.
- Hát kedves hölgyem ez a lakás épp most lett eladta.
- hmm...most?!:(
- Igen, holnap után( pénteken, febr 17) mennek az ügyvédhez a foglalót lerakni és szerződést írni
- Ahamm, akkor az a lakás még nincs eladva!!! Hagy nézzük meg!!!
- Rendben, holnap du 6
Kösziköszikösziköszi
Így hát csütörtökön vagyis tegnap előtt elmentünk, megnéztük. És igen, előtte tök nagy parkos fás terület, nappali balra:), üres a lakás. tökéletes. annyi, hogy nem franciaerkély van, hanem egy falon végig ablak. Nem baj, megbarátkoztam vele. Ott helyben ajánlattétel(még olcsóbb is mint az előző), pénteken hívtam az ügyvédet, írja a szerződést.
Na, hát ennek a lakásnak 5 (igen, öt) tulajdonosa van, az ország különböző pontjain. Mindenki csak és kizárólag akkor hajlandó feljönni pestre, ha  aláírjuk az adásvételit és rögtön adjuk a lóvét ők meg a kulcsot.
Oké, mondtuk mi, legyen így, de akkor az adásvételi napjára hozzák a nullás számlákat a közművektől. Hát az kérem nem fog menni, mert nincs pénz kifizetni. Adjunk foglalót. Oké, adunk. Mikor? Hát azt úgy kéne, hogy kedden mindenki feljön pestre, elmegyünk az ügyvédhez aláírjuk az adásvételit, odaadjuk a foglalót, másnapra kiegyenlítik a számlákat, újra találkozunk és akkor lerendezzük a többit. Jó, de a kedd-szerda felállás nem jó, kedden munka van amit nem lehet eltolni, nekem csütörtökön államvizsgám, úgyhogy nem az ügyvédnél szeretnék egész nap ücsörögni. -miért még tanulna? -hát hogyaviharbane!! (bár szerintem nekik érettségijük sincs, nem érzik életszerűnek a helyzetem)
- Péntek nekem már ok.
- Hát mi addig már nem akarunk várni.
- Hogy mi?! tegnap láttuk a lakást először, 1 héten belül fizetünk, és nem akar ADDIG várni?? Akkor 1 hét alatt keres másik vevőt? Mit gondol uram, az emberek majd pénzzel a zsebükben fognak kígyózó sorokban állni a lakás előtt, hogy hagy vegyék meg?? (kicsit már elgurult a gyógyszerem) Ráadásul az energetikai tanúsítványt még be kell szerezniük ami 2 nap.
- Jó akkor legyen csütörtök.
- khm. államvizsgázom, nem tudom, említettem már?!?!?
- Akkor legyen hétfő ESTE
- Az ügyvédnek is van munkaideje, nem szokás este 9 kor oda járkálni, pláne h nekem fogja kiszámlázni....

És egyébként az a durva, hogy az 5 tulajdonosból 3 akkor jön amikor mondjuk, 1 pesten van, neki is bármikor jön, sőt, ő magára vállalta h minden számlát kiegyenlít, és a többi 4nek tényleg csak 1x kell utaznia, de a többi 4 nem szeretné, hogy ez az egy kapja az előleget amiből kifizeti a számlákat, mert mi van ha lelép a pénzzel...öhm, bocsi, h megjegyzem, de csak 120 ezer forintot kell kiegyenlítenie, minek lépne le annyival, mikor neki van a legnagyobb tulajdoni hányada, ami nyilván több, mint 120 ezer forint. ja, és testvérekről beszélünk.
2 óra kötetlen szüttyögés után végre sikerült egy olyan időpontot találni, ami elvileg mindenkinek megfelel, vagy legalábbis rábólintott...
úgyhogy majd foly.köv.
A sztorit csak azért meséltem el ilyen részletesen, hogy basszus télleg ennyire hülyék az emberek?!?! Illetve ha meg találnék valakit ütni legközelebb, legyen írásos bizonyíték a felmentésemre:)

Nagyon zárójelesen szerintetek mennyit tanultam?!:S

1 megjegyzés:

  1. Huh, bakker, ez sem semmi. Mondjuk egy apró építkezés papírmunkáinál is lehet hajat őszíteni, meg hullatni, szóval a költözés mindenhogy nyugtatót kívánó feladat. Szorítok, várom a folytatást!!!

    VálaszTörlés